Voldoet je bestelling niet aan je verwachtingen? Dan kun je de koopovereenkomst ontbinden. Ruilen is bij itsOkay niet mogelijk. 

[1] Koopovereenkomst ontbinden

Je wil het product niet hebben, en daarom stuur je het terug. Bij ontbinding van de koopovereenkomst beoog je terug te gaan naar de situatie voordat je een bestelling bij itsOkay plaatste. Je ziet dus af van aanschaf van het product. Dit zijn de wettelijke regels:

  • Je hebt het recht om zonder opgaaf van redenen de koopovereenkomst te ontbinden,
  • Dit mag al voordat je de bestelling ontvangen hebt, of na ontvangst van de producten die je bij ons hebt aangekocht,
  • Het mag de gehele bestelling of (bij meer producten) een deel ervan betreffen,
  • Je moet de ontbinding van de overeenkomst binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst van je bestelling schriftelijk aan ons kenbaar maken (itsOkay - Kerkeplaat 11 - 3313LC DORDRECHT (info@itsokay.nl),
  • Na het verstrijken van de bedenktijd is de koopovereenkomst een feit.

Wat doen wij voor jou?

  • Om het je gemakkelijk te maken hebben we een retourformulier voor ontbinding. Je kunt ook op een andere manier de koopovereenkomst schriftelijk ontbinden, bijvoorbeeld per e-mail of met een brief. Je brief of mail moet dan wel dezelfde gegevens bevatten zoals vermeld op het modelformulier,
  • We gaan flexibel met je bedenktijd om. Valt de 14e dag in het weekend of op een feestdag? Dan eindigt de bedenktijd op de eerstvolgende werkdag. Rekenvoorbeeld: je ontvangt op 2 maart de producten. De bedenktijd eindigt dan op 16 maart ’s avonds om 12 uur. Is 16 maart een zaterdag? Dan eindigt de bedenktijd op maandag 18 maart ’s avonds om 12 uur.
  • Je ontvangt alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan binnen 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te ontbinden, van ons terug. Was de bestelling op jouw verzoek op een andere wijze geleverd dan wat wij standaard aanbieden? Dan vergoeden we de extra leveringskosten bovenop het standaardtarief niet,
  • Voor het terugbetalen zal hetzelfde betaalmiddel worden gebruikt als waarmee je hebt betaald. We mogen alleen op een andere manier terugbetalen als jij daarmee instemt. Hiervoor zullen geen extra kosten berekend worden,
  • Stuur je een deel van de bestelling terug en behoud je het andere deel? Dan worden geen leveringskosten terugbetaald.

Wat doe jij voor ons?

  • Je retourneert de producten zo spoedig mogelijk, in ieder geval binnen 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te ontbinden schriftelijk aan ons hebt meegedeeld.
  • Je gaat netjes met de producten om. Je probeert ze uit zoals je dat ook in een fysieke winkel zou doen. Ga je verder in het proberen/beoordelen van de producten dan noodzakelijks is om aard, de kenmerken en de werking daarvan vast te stellen? Dan ben je aansprakelijk voor de waardevermindering van de producten die het gevolg is van het gebruik en dien je de schade te vergoeden,
  • Je verpakt de retourzending degelijk, liefst in de originele verpakking,
  • De kosten van terugzenden van producten komen voor jouw rekening. Onvoldoende gefrankeerde zendingen worden niet door ons geaccepteerd. Je kunt frankeren met postzegels of een nieuw online verzendlabel maken via [jouwpost.nl]. Ook buiten Nederland kun je gewoon per post retour zenden.

    Wanneer geldt de bedenktijd niet

    • Bij producten die itsOkay op straat, aan huis of evenementen verkoopt,
    • Bij producten die niet geprefabriceerd zijn en die gemaakt zijn op basis van jouw individuele keuze of beslissing.

    [2] Wie is verantwoordelijk voor de zending?

    Als wij je bestelling naar je toe sturen, ligt het verzendrisico bij itsOkay.

    Het verzendrisico ligt bij jou vanaf het moment dat je de producten hebt ontvangen. Mocht een retourzending onverhoopt te laat of niet bij ons arriveren, dan is itsOkay niet aansprakelijk voor vertraging, schade of verlies van jouw zending. Wil je dit risico uitsluiten, zorg er dan voor dat je de zending aangetekend en verzekerd verstuurt. Dit voorkomt onnodige en vervelende discussies tussen ons, PostNL en jou. Zorg dat je het bewijs van verzending goed bewaart. Aan de hand hiervan kan uitgezocht worden waar het pakje zich bevindt.

    Ongefrankeerde of onvoldoende gefrankeerde verzendingen worden door ons geweigerd.